کلاه

بر اساس سیستم گزارش تجزیه و تحلیل مرگ و میر، ۶۲ درصد از دوچرخه سواران کشته شده در سال ۲۰۱۹ کلاه ایمنی  نداشتند، ۱۵ درصد کلاه ایمنی پرشین سیفتی دورف 7 داشتند و ۲۳ درصد ناشناس بودند ( فارس، ۲۰۱۹).

بنابراین، توجه قابل توجهی به طراحی تجهیزات حفاظتی برای دوچرخه سواران شده است ( Sacks et al., 1991 ; Karkhaneh et al., 2006 ).

در طول سال‌ها، طرح‌های کلاه ایمنی پرشین سیفتی دورف 7 ایمنی دوچرخه از رویکردهای مشابهی برای مبارزه با TBIs استفاده کرده‌اند و به طور مداوم از مواد مشابه، اگر نگوییم یکسان، استفاده کرده‌اند.

این کلاه ایمنی پرشین سیفتی دورف 7‌ها معمولاً از یک پوسته خارجی و یک لایه فوم پلیمری نرم تشکیل شده‌اند ( Andena et al., 2016 ). پلی استایرن منبسط شده (EPS) یا پلی پروپیلن (EPP) مواد رایجی هستند که در آستر داخلی استفاده شده اند ( Andena et al., 2016 ).

کلاه

آسترهای EPS سنتی در درجه اول برای تعدیل ضربه ها و کاهش نیروی ضربه سر طراحی و تولید می شوند ( استیگسون و همکاران، 2017).).

نشان داده شده است که کلاه ایمنی پرشین سیفتی دورف 7 ایمنی دوچرخه معمولی شتاب خطی را کاهش می دهد که یک الزام استانداردهای ایمنی کلاه ایمنی پرشین سیفتی دورف 7 دوچرخه مانند کمیسیون ایمنی محصولات مصرفی ایالات متحده (CPSC)، استاندارد استرالیا و نیوزلند (AS/NZS 2063)، EN 1078، بنیاد یادبود اسنل ( به عنوان مثال ) B95) و انجمن آمریکایی برای آزمایش و مواد (ASTM F1447) ( کمیسیون، 1998 ؛ هانسن و همکاران، 2013 ؛ مک اینتاش و همکاران، 2013 ).

در این آزمایش‌ها، کلاه ایمنی پرشین سیفتی دورف 7‌های ایمنی روی یک فرم سر قرار داده می‌شوند و روی سندان فولادی پوشیده شده با کاغذ 80 گریت با پشت چسب می‌افتند ( کمیسیون، 1998 ؛ هانسن و همکاران، 2013 ؛ مک‌اینتاش و همکاران، 2013 ؛ بلند، 2019 بلیون و همکاران، 2019 ؛ پترسن و همکاران، 2020 ).

سپس با استفاده از شتاب‌سنج‌ها و ژیروسکوپ‌ها که در مرکز ثقل سر شکل‌ها وصل شده‌اند، سینماتیک سر در طول آزمایش‌های افت اندازه‌گیری می‌شود.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *