قوری چینی بلند موجب پیدایش تمدن جدیدی در چین شد

این حال و هوای من نیست. آیا سبک های دیگری از قوری چینی بلند وجود دارد که شما پیشنهاد می کنید؟ به اندازه کافی منصفانه به تعداد افرادی که چای می نوشند، راه های زیادی برای تهیه چای وجود دارد.

برای درست کردن یک فنجان خوب به کیوسو نیاز ندارید. این به سادگی یک نقطه شروع خوب است. در اینجا چند طرح دیگر قوری وجود دارد که باید به دنبال آنها باشید.

شیبوریداشی یک قوری ژاپنی کوچکتر از کیوسو معمولی است که ظرفیت آن تنها سه تا پنج اونس است. این یک گزینه خوب برای نوشیدنی های انفرادی چای است که متعهد به خیس کردن مجدد برگ های با کیفیت هستند.

قوری

شیبوریداشی ها دسته نصب ندارند. در عوض، لبه قابلمه را با نوک انگشتان خود نگه می‌دارید تا بریزید و چای از سوراخ‌ها یا شیارهای سرامیکی کوچکی که با دهانه ریزش هم راستا هستند، فیلتر می‌شود.

حتی ساده‌تر از شیبوریداشی یک گایوان است، یک قابلمه چینی که کمی بیشتر از یک کاسه باز شده با درپوشی است که وقتی در زاویه به کاسه نگه داشته می‌شود به عنوان فیلتر عمل می‌کند.

این همان چیزی است که گایوان در زبان ماندارین به معنای “کاسه درب دار” است. طراحی ساده گایوان که همه جا در دم کردن چای چینی وجود دارد برای برگ های کوچک چای ژاپنی یا هندی ساخته نشده است اما تقریباً با هر چیز دیگری عالی است. یک کشتی فوق‌العاده ساده و ارزان.

برای نسخه‌های دست‌ساز سطح‌بالا، شیبوریداشی، گایوان‌ها و سایر لوازم چای از Bell Hill Pottery در کانکتیکات از زیباترین و جالب‌ترین طراحی‌هایی هستند که من در هر کجا با آن برخورد کرده‌ام.

پاتر ویل تالبوت در طرح‌های قوری دوجداره متخصص است که چای را گرم نگه می‌دارد در حالی که قسمت بیرونی آن در لمس خنک باقی می‌ماندبرای کسانی که انگشتان حساسی دارند خوب است.

من همچنین عاشق لعاب های اسپری روانگردان اقیانوس هستم. ساده برای همه نیست شاید شما بیشتر اهل قوری کاهو باشید. من می‌توانم بگویم طرح‌های عجیب و غریب Dodie Thayer سفالگر بیشتر کلم است تا کاهو، اما هر چه باشد این قوری سنگی نقاشی شده با دست زرق و برق‌آمیز فقط منتظر کلاهک‌دار دیوانه است.