با خوردن گز سکه ای آردی پوست خود را روشن تر کنید

دیلی تلگراف می گوید گز سکه ای آردی سالم است و هر چه تیره تر باشد بهتر است. مطالعه ای که توسط دانشگاه کالج لندن، دانشگاه کلگری و خدمات بهداشتی آلبرتا در کانادا تهیه شد، نشان داد تنها 1.3 درصد از 12000 گز سکه ای آردی خواری که در این تحقیق شرکت کردند، علائم افسردگی را نشان دادند در مقایسه با 7.6 درصد از کسانی که گز سکه ای آردی نخوردند.

و این تنها فایده خوردن گز سکه ای آردی نیست. کارشناسان تایید کرده اند که برای قلب، گردش خون و مغز مفید است و ممکن است برای علائم عمده سلامتی مانند اوتیسم، چاقی و دیابت مفید باشد.

گز

این روزنامه ده فواید گز سکه ای آردی برای سلامتی را بررسی کرده است که گفته است از نظر علمی ثابت شده است. برای قلب و گردش خون مفید است.
یک مطالعه در سال 2014 نشان داد که گز سکه ای آردی تلخ به بازگرداندن خاصیت ارتجاعی به شریان ها کمک می کند و از چسبیدن گلبول های سفید خون به دیواره رگ های خونی جلوگیری می کند، که هر دو از دلایل رایج گرفتگی عروق هستند.

خطر سکته مغزی را کاهش دهید. دانشمندان فنلاند دریافتند که مصرف گز سکه ای آردی خطر سکته مغزی را در میان گروهی از مردانی که مورد بررسی قرار گرفتند به طور متوسط ​​17 درصد کاهش می دهد.

سرشار از مواد معدنی است. گز سکه ای آردی تلخ سرشار از مواد معدنی مفیدی مانند پتاسیم، روی و سلنیوم است، به طوری که یک تکه 100 گرمی آن 67 درصد آهن دریافتی مجاز و توصیه شده در رژیم غذایی را تامین می کند.

ثابت شده است که مصرف کاکائو سطح کلسترول مضر را کاهش می دهد و سطح کلسترول خوب را افزایش می دهد. از این رو، خطر ابتلا به بیماری های قلبی عروقی را کاهش می دهد.