با خوردن شلیل ساری در عرض یک هفته به طور چشمگیری لاغر شوید

شلیل ساری (Prunus persica var. Nucipersica) نوعی هلو کلاسیک است. با پوست صاف و عطری غنی مشخص می شود. از نظر ظاهری، به جز رنگ، شلیل ساری بیشتر شبیه آلو است تا هلو.

یک میوه زیبا و خوش طعم نه تنها می تواند لذت بخش باشد، بلکه فواید قابل توجهی برای بدن به ارمغان می آورد. شلیل ساری طعم و عطر بسیار خوبی دارد و فهرست خواص مفید آن قابل توجه است.

شما می توانید آن را نه تنها به صورت تازه، بلکه به صورت کنسرو شده و خشک نیز استفاده کنید. از میوه ها به عنوان مواد اولیه برای غذاهای مختلف نیز استفاده می شود.

شلیل

عقیده ای وجود دارد که میوه ترکیبی از آلو و هلو است. بسیاری از مردم چنین فکر می کنند زیرا پوست آن صاف است و طعم آن واقعاً به طور مبهم شبیه آلو است.

در واقع شلیل ساری حاصل انتخاب نیست، بلکه حاصل جهش طبیعی هلو به عنوان زیرگونه آن است که از این نظر نزدیکترین خویشاوند فرهنگ است.

ویژگی و تفاوت اصلی آن با «برادر» نبود تفنگی است که هلو را می پوشاند. در غیر این صورت، این میوه ها از نظر طعم، اندازه و رنگ پالپ شبیه به یکدیگر هستند، اما یکسان نیستند.

شلیل ساری میوه ای است که دارای توضیحات زیر است:

میوه ها روی درختانی رشد می کنند که می توانند 4-6 متر ارتفاع داشته باشند و گاهی اوقات به 7 متر می رسند. تاج آنها پراکنده است و قطر آن حدود 3-4 متر است.
شاخه ها با برگ های بزرگ نیزه ای با شکل دراز پوشیده شده اند. در بهار، گلهای صورتی یا سفید روی آنها تشکیل می شود که از نظر ظاهری معطر و زیبا هستند.
چند ماه بعد، خود میوه ها روی درخت ظاهر می شوند، دارای شکل کروی، قطر حدود 6-7 سانتی متر، وزن متوسط ​​70-160 گرم.