با خرمای پیارم جهرم می توانید پاستیل درست کنید

خرمای پیارم جهرم میوه درخت خرمای پیارم جهرم است که در بسیاری از مناطق گرمسیری جهان می روید. خرمای پیارم جهرم در سال های اخیر بسیار محبوب شده است.

تقریباً تمام میوه هایی که در کشورهای غربی فروخته می شوند، خشک می شوند. خرمای پیارم جهرمی تازه بسته به تنوع، اندازه کوچکی دارد و رنگ آن از قرمز روشن تا زرد روشن متغیر است.

خرمای پیارم جهرم خوشمزه و سالم است. اما ارزش اصلی آنها در ترکیب منحصر به فرد ویتامین ها نهفته است. خرمای پیارم جهرم بالاترین درصد کربوهیدرات را در میان سایر میوه ها دارد  بیش از 60 درصد اما این قندها آسیب زیادی به بدن وارد نمی کنند زیرا خرمای پیارم جهرم حاوی اسیدهایی مانند نیاسین، ریبوفلامین و اسید پانتوتنیک است.

خرما

آنها هضم کربوهیدرات ها را تقویت می کنند، سطح گلوکز خون را تنظیم می کنند. 23 نوع مختلف اسید آمینه در میوه ها وجود دارد که در بیشتر میوه ها وجود ندارد.

در این مقاله به فواید خوردن خرمای پیارم جهرم برای سلامتی و راه های گنجاندن آن در رژیم غذایی می پردازیم. حاوی ویتامین ها و مواد معدنی مهم است. از آنجایی که خرمای پیارم جهرم خشک است، نسبت به اکثر میوه های تازه کالری بیشتری دارد.

خرمای پیارم جهرم از نظر کالری مشابه سایر میوه های خشک مانند کشمش و انجیر است. بیشتر کالری خرمای پیارم جهرم از کربوهیدرات ها تامین می شود.

بقیه از مقدار بسیار کمی پروتئین حاصل می شود. خرمای پیارم جهرم علیرغم محتوای کالری خود حاوی فیبر و همچنین ویتامین ها و مواد معدنی مهمی است. محتوای بالای پتاسیم باعث دفع سدیم از بدن و در نتیجه کاهش فشار می شود.

علاوه بر این، خوردن خرمای پیارم جهرم باعث بهبود پوست می شود. بی جهت نیست که ساکنان شمال آفریقا و خاورمیانه که هر روز خرمای پیارم جهرم می خورند تا سنین پیری پوست و دندان های عالی خود را حفظ می کنند.

100 گرم میوه حاوی مواد مغذی زیر است:

کالری: 277 کیلو کالری

کربوهیدرات: 75 گرم

فیبر: 7 گرم

پروتئین: 2 گرم

پتاسیم: 20 درصد از RDI (میزان توصیه شده روزانه)

منیزیم: 14 درصد از RDI

مس: 18 درصد از RDI

منگنز: 15 درصد از RDI

آهن: 5% RDI

ویتامین B6: 12 درصد از RDI

خرمای پیارم جهرم همچنین سرشار از آنتی اکسیدان هایی است که ممکن است فواید سلامتی داشته باشد. خرمای پیارم جهرم سرشار از فیبر است که برای سلامت معده و روده ضروری است.

علاوه بر این، فیبر موجود در خرمای پیارم جهرم برای کنترل سطح قند خون مفید است. هضم را کند می کند و می تواند به جلوگیری از افزایش بیش از حد قند خون بعد از غذا کمک کند.