الکل جهان خرما موجب درمان سنگ کلیه می شود

به عنوان یک عامل موضعی برای جلوگیری از عفونت های پوستی، در آماده سازی های دارویی (مانند ترکیبات مالشی، لوسیون ها، تونیک ها، ادکلن ها)، لوازم آرایشی و عطری استفاده می شود.

الکل جهان خرما ممکن است در سوخت‌ها وجود داشته باشد که به عنوان سوخت‌های اتانول‌آمیخته برچسب‌گذاری شده است و به عنوان یک حلال صنعتی برای چربی‌ها، روغن‌ها، موم‌ها، رزین‌ها و هیدروکربن‌ها استفاده می‌شود.

از آن برای ساخت بسیاری از ترکیبات شیمیایی، لاک ها، پلاستیک ها و نرم کننده ها، شتاب دهنده های لاستیکی و لاستیکی، ذرات معلق در هوا، محصولات دهان شویه، صابون ها و مواد شوینده، جلا دهنده ها، پوشش های سطحی، رنگ ها، جوهرها، چسب ها، نگهدارنده ها، آفت کش ها، مواد منفجره، افزودنی های بنزین استفاده می شود.

الکل
اتانول مایعی شفاف و بی رنگ با بوی مطبوع و طعم سوزاننده است. بسیار قابل اشتعال است. اتانول برای حل کردن سایر مواد شیمیایی استفاده می شود و به راحتی با آب و بسیاری از مایعات آلی مخلوط می شود.

اتانول یک ترکیب آلی فرار توسط فهرست آلاینده ملی در نظر گرفته می شود. نقطه ذوب: -114 درجه سانتیگراد. نقطه جوش 78.5 درجه سانتی گراد. وزن مخصوص: 0.8. نقطه اشتعال: 9-11 درجه سانتی گراد.

اتانول به سرعت آب را از هوا جذب می کند. به راحتی با اکثر مایعات آلی مخلوط می شود.  علائم قرار گرفتن در معرض اتانول ممکن است شامل سوزش چشم، پوست و بینی، خواب آلودگی و سردرد باشد.

علائم دیگر ممکن است شامل بی‌حالی، حالت تهوع، هیجان ذهنی یا افسردگی، استفراغ، برافروختگی و کما باشد. قرار گرفتن در معرض غلظت‌های بالای بخارات اتانول ممکن است باعث تحریک چشم‌ها، پوست و مجاری تنفسی از دست دادن هماهنگی (آتاکسی)، خواب‌آلودگی، نارکوز (بی‌حالی یا بی‌هوشی)، اختلال در درک و عدم هماهنگی شود.

همچنین می تواند باعث کاهش مهار، سرگیجه، تنفس کم عمق، بیهوشی و مرگ شود. اتانول از طریق خوردن، استنشاق یا جذب پوست مضر است.