از چرم مصنوعی به عنوان پلی اتیلن مورد نیاز در پلاستیک استفاده می شود!

موادی که بیشتر برای چرم های مصنوعی استفاده می شود پلی وینیل کلراید (PVC) و پلی اورتان (PU) هستند که دو ماده بر پایه پلاستیک هستند این دو ماده مصنوعی سوالاتی را در مورد ایمنی و خطرات چرم گیاهی برای محیط زیست برانگیخته استکیفیت چرم طبیعی باعث شد تا  قیمت چرم طبیعی روزانه در حال افزایش باشد!

پی وی سی کربن فشرده است و زیست تخریب نمی شود دیوکسین‌ها را آزاد می‌کند که به طور بالقوه در فضاهای بسته خطرناک هستند و به ویژه هنگام سوختن مضر هستند همچنین از نرم کننده هایی مانند فتالات ها برای انعطاف پذیری استفاده می کند بسته به نوع فتالات مورد استفاده، می توانند سمی باشند. طبق گفته صلح سبز، “PVC مضرترین پلاستیک برای محیط زیست است”.

برای کسب اطلاعات در رابطه با قیمت محصولات نوین چرم  باید مقاله زیر را مطالعه کنید.

چرم

تولید، استفاده و دفع آن مواد شیمیایی سمی مبتنی بر کلر را آزاد می کند که در آب، هوا و زنجیره غذایی تجمع می یابد. استفاده از آن می تواند مشکلات شدید سلامتی، از جمله آسیب سیستم ایمنی، اختلالات هورمونی و سرطان را به همراه داشته باشد.

PVC در حال حاضر کمتر از PU استفاده می شود. PU، پلی اورتان، در سراسر صنعت مد به عنوان جایگزین چرم استفاده می شود و به عنوان وینیل نیز شناخته می شود PU یک جایگزین مصنوعی کمی پایدارتر برای PVC است اما بسته به فرآیند تولید همچنان می تواند سمی باشد چرم PU معمولا پارچه های نبافته را در پلاستیک می پوشاند بیشتر چرم مصنوعی پلاستیک است، در مقابل PVC، که عموماً تمام پلاستیک است.

یکی از انواع PU موادی است که با یک لایه پشتی چرم طبیعی که با لایه ای از پلی اورتان بر روی سطح اعمال شده و سپس برجسته شده است، ساخته شده است اصطلاح چرم PU در کشورهای مختلف می تواند معانی مختلفی داشته باشد.

بزرگترین نکته منفی برای چرم گیاهی این است که بیشتر از نفت ساخته شده است و مانند تمام محصولات پلاستیکی به دلیل سموم موجود در پلاستیک برای محیط زیست یا انسان مفید نیست پلاستیک ها اغلب بوی شیمیایی قابل تشخیصی از خود می دهند و تجزیه زیستی نمی شوند.

بسیاری از تولیدکنندگان چرم گوسفندی جایگزین در حال آزمایش هستند تا با استفاده از گیاهانی مانند برگ، آناناس و گل، چرم گیاهی را تا حد امکان کم‌ضریب بسازند حتی در آن زمان، بسیاری از این مواد هنوز به طور کامل زیست تخریب پذیر نیستند، زیرا هر ماده یا با ترکیبی از گیاهان و پلی اورتان ساخته شده است یا بر پایه گیاهی است و با رزین پلاستیکی پوشانده شده است.

تعدد اصطلاحات استفاده شده در بالا می تواند گیج کننده باشد و گاهی اوقات مبتنی بر بازاریابی است. با این حال، به خصوص برای مصرف کننده، بسیاری از اصطلاحات به مصرف کننده کمک نمی کند که دقیقاً چه چیزی را خریداری می کند

  • منابع:
    1. Knowledge of Leather Alternatives: An Exploratory Study: Implications for Education
  • تبلیغات: 
    1. چیلر چیست و چه کاری انجام می دهد؟
    2. مرکز فروش ماهی تیلاپیا ارزان در کشور
    3. ظروف مسی فیروزه ای
    4. قیمت جوجه شترمرغ در سال۹۷